25h VW Fun Cup: J. Adriaenssens zorgt voor vuurwerk! – NL

Het weekend van de 25h VW Fun Cup te Spa-Francorchamps stond op voor de vijfde ontmoeting binnen het BTCS-kampioenschap. Na een prachtige overwinning in de Seat Leon Challenge tijdens de 12h de Spa trachtte het Spork Racing Team weerom het hoogste schavotje binnen te halen.

De kwalificatiesessies zagen er al meteen veelbelovend uit want beide races kwalificeerde Jimmy Adriaenssens als tweede Seat Leon SuperCopa en respectievelijk 3e en 5e in de T3-klasse. Het was duidelijk zowel de wagen als de piloot in topvorm verkeerden op zaterdag, want gedurende de eerste race ontstond er een bloedstollend gevecht tussen de jonge vechthaan met zijn Leon n°45 en de oranje Leon van Capocci-Minette. “Hoewel ik enkele cruciale seconden verloor toen ik de spinnende Renault Megane van Bouvy-Kelders moest ontwijken in de Source-bocht, heb ik mijn positie weten te behouden. Uiteraard zat de oranje Leon me reeds aan de voet van de Raidillon al op de hielen, waarna er zich een bloedstollend gevecht ontwikkelde tot de pilotenwissel. Eens na de pilotenwissel terug de baan op was ik leider in de Seat Leon Challenge met een kleine 20 seconden voorsprong. Vanzelfsprekend een woordje van dank aan het Spork Racing Team onder de deskundige leiding van Herman Adriaenssens die alles steeds tot in de puntjes perfect weet te regelen.” wist de jonge belofte ons na de race mee te delen. Uiteindelijk eindigde de Seat Leon n°45 op een prachtige 2e plaats in de felbestreden T3-klasse en op een 1e plaats binnen de Seat Leon Challenge met 40 seconden voorsprong.

Eveneens de 2e race werd met volle moed aangevat. Alleen begon het net voor de start te regenen. Later zou blijken dat het geen gewone bui was, het volledige circuit was bedekt onder een dikke laag water. Daarom besliste de organisatie de start uit te stellen zodat de mechaniciens op de valreep nog regenbanden konden monteren op de wagens. Ook dit was het geval binnen het Spork Racing Team. “Hoewel ik regenbanden gemonteerd kreeg bleef de ophanging van de wagen volledig op droog weer afgesteld. Zoals eerder gebleken, is mijn Seat ideaal afgesteld voor droog weer, kijk maar naar de resultaten in de eerste race, maar in geval van regen moet de wagen toch een dikke seconde inboeten op de andere Leons. Vandaar ook dat we slechts een 3e plaats binnen de Seat Leon Challenge konden binnenrijven.”